TOETA: Kristin Tattar ja Silver Lätt - USA, siit me tuleme!

Kristin Tattar ja Silver Lätt on teel USA-sse, et osaleda discgolfi maailmameistrivõistlustel, Silver Series DGPT etapil ja Disc Golf Pro Touridel - Des Moines Challenge, Discraft 2021 CCR Open, Discraft Great Lakes Open ja The Preserve Championship.

Silver Lätt räägib lähemalt USA plaanidest

Selleks, et üldse USA-sse reisida, peab eelnevalt veetma minimaalselt 14 päeva väljaspool Schengenit. Meie valisime selleks teekonnaks tiiru läbi Horvaatia.

Silver Lätt ja Kristin Tattar

Enne minekut sai Eestis läbitud koroonatestid ning mõlemad saime ka vaktsineerimisega ühelepoole. Kristin sai ühe doosi Janssenit ja oli järgneva päeva omadega täiesti out of bounds. Palavik, külmavärinad, hell nahk ja palju muud. Mina sain 2 doosi Pfyzerit ning kõrvalnähud puudusid täielikult. Kes veel pole süste saanud, siis võite arvestada.

Tripp algas üleeile varahommikul. Ärkasime kell 3 öösel, viskasime valmis pakitud reisikraami autosse ning suundusime Riia lennujaama poole. Tee peale tulid meid tervitama kõik loomad, kes elavad Ikla ja Riia vahel, üks armas kiisu kontrollis eriti lähedalt rehvimustrit, aga õnneks läks kõik õnneks.

Lätti sisenemiseks täidetud elektroonilised ankeedid olid seekord vaid turvatunde kindlustamiseks, sest piiripunkti töötajad olid varahommikul veel sügavas unes. Riia lennujaamast lendasime AirBalticuga Spliti, kus meie üllatuseks tuli esitada negatiivne koroonatesti tulemus, mis oli võetud kuni 48 tundi enne reisi. Meie info kohaselt oli see ajaraam kuni 72 tundi. Mis seal ikka, suundusime lähimasse testimise telki ning lasime omale pulgad ninna suruda. Kes Eestis on koroonatesti läbinud, teab, et pehme vatipulgaga masseeritakse kergelt ninasõõrmeid. Horvaatias käib see pisut teisiti, siin lükati kõrred ikka nii sügavale koobastesse, et mul tõmbas ninast lausa vere välja, väga ebameeldiv kogemus igatahes.

Küll aga 15 minutit hiljem olid negatiivsed tulemused käes ning reis võis jätkuda. Tunnike hiljem lendasime Splitist Zagrebi lennujaama, kust meid korjas peale Dinko Šimenc - Horvaatia suurim discgolfi entusiast, kes ühtlasi oli 2018. aasta euroopakate peakorraldaja.

Tema kaudu saime majutuse otse Varaždini vanalinna südamesse, pisikesse korterisse, kus nüüd veedame oma järgmised 2 nädalat. Õhtul kimasime Bolti tõuksidega mööda vanalinna ringi, avastasime ümbruskonda ning õhtuks olime juba nii küpsed omadega, et vajusime juba enne kella 8 magama.

Silver Lätt ja Kristin Tattar

Eile hommikul tegime kohalikus "Rääma pargis" paar tundi trenni ning õhtul on plaanis ühte kahest võistlusrajast minna mängima. Mõlemal nädalavahetusel teeme Horvaatias kaasa pisikestel C-tieridel.

Kui Horvaatia treeninglaager lõpeb, "küüditatakse" meid Serbiasse, kust juba lendamegi 14. juunil New Yorki ning sealt edasi Salt Lake City-sse. Esimene võistlus USA-s on Mixed Doubles Pro Worlds, millele kohe järgnebki MM.

Kristin Tattar ja Silver Lätt

Peale MM-i osaleme Silver Series DGPT etapil, Des Moines Challenge DGPT-l, Discrafts 2021 CCR Openil, Discraft Great Lakes DGPT-l ja DGPT The Preserve Championship-l.

Kõik liikumised ei ole veel paika pandud, seega, kas teeme mõne lisa siselennu või reisime rendiautodega 20 tundi vahemaid selgub jooksvalt. Vahepeal seome oma plaanid kindlasti ka ühe Eesti juurtega mehhiklasest vuntsidega poisiga, aga sellest juba hiljem..

Silver Lätt ja Kristin Tattar

USA tripi toetuseks tegime Facebookis fundraiser loosi, mille tulu läheb täies mahus reisikulude katteks. Eelarve on muidugi meeletult suur ja päris täpselt on raske numbritest rääkida, sest ootamatuid kulutusi tuleb alati ette.

Mis varasemate aastatega võrreldes on USA-s teisiti, on see, et rendiautode hinnad on pea kahekordistunud. Muu info juba siis kui Ameerikasse oleme jõudnud.

Kui keegi soovib veel meie tegemisi toetada, võib oma abi osutada: